نمایه نویسندگان

آ

  • آراسته، حمیدرضا طراحی الگوی جامع نقش‌های پرورشی معلمان برای دورة ابتدایی و اعتباریابی آن از دیدگاه متخصصان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 478-437]
  • آیتی، محسن الگوی برنامه درسی تربیت رسانه‌ای دانشجو معلمان بر اساس نظریه داده بنیاد [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 7-38]
  • آیتی، محسن انطباق برنامة ‌درسی تربیت‌ بدنی قصدشده، اجراشده و کسب‌شده در پایة پنجم ابتدایی بیرجند [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 688-665]

ا

  • ابراهیمی، سارا اثربخشی آموزش نیرومندی‌های منشی بر بهزیستی روان‌شناختی و تاب‌آوری نوجوانان [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 439-417]
  • ابراهیمی، سارا تحلیل محتوای کتب علوم تجربی دورة دوم ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفه‌های معرفت‌شناسی شخصی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 572-549]
  • ابراهیمی، سید عباس شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های جذب، نگهداشت و توانمندسازی دانشجومعلمان در نظام تربیت معلم کشور با تأکید بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 240-213]
  • ابراهیمی، مجتبی پیش بینی حمایت خود مختاری معلّمان براساس عوامل ‌استرس‌زای شغلی با‎ میا نجی گری راهبرد های مقابله ای [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 601-624]
  • احدی، حسن مقایسۀ اثربخشی رفتار درمانی- شناختی و شناخت درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر بی‌نظمی هیجان افراد مبتلا به پرخوری عصبی (مورد مطالعه: دانش‌آموزان متوسطة شهر کرمان) [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 655-673]
  • احمدآبادی، آرزو طراحی الگوی جامع نقش‌های پرورشی معلمان برای دورة ابتدایی و اعتباریابی آن از دیدگاه متخصصان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 478-437]
  • احمدآبادی، رؤیا بررسی تأثیر تفکر استراتژیک بر اثربخشی تصمیم‌گیری در سازمان‌های دولتی با نقش تعدیلگر سیستم‌های عملکرد بالا (مورد مطالعه: سازمان اداری و استخدامی کشور) [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 566-539]
  • احمدی، پروین تلفیق برنامة درسی آموزش شیمی برای توسعة پایدار در دورة دوم متوسطه [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 493-465]
  • احمدی، رحیم اثربخشی آموزش مهارت‌های خودتنظیمی انگیزشی بر سرزندگی تحصیلی، تاب‌آوری و درگیری تحصیلی در دانش‌آموزان مقطع متوسطة دورة اول دارای عملکرد تحصیلی پایین ناحیة پنج تبریز [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 77-100]
  • ادیب، یوسف واکاوی تجارب دانش‌آموزان پایة نهم از فرایند انتخاب رشتة تحصیلی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 523-495]
  • ادیب منش، مرزبان طراحی و تبیین الگوی برنامة درسی تربیت زیبایی‌شناسی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 742-719]
  • اردلان، محمد رضا مدل ساختاری توسعة فردی معلمان مدارس استثنایی (مورد: استان همدان) [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 404-385]
  • ازموده، معصومه اثربخشی آموزش مهارت‌های خودتنظیمی انگیزشی بر سرزندگی تحصیلی، تاب‌آوری و درگیری تحصیلی در دانش‌آموزان مقطع متوسطة دورة اول دارای عملکرد تحصیلی پایین ناحیة پنج تبریز [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 77-100]
  • اسدپور، سارا واکاوی رویکرد مواجهه با رنج در کتاب‌های درسی فارسی مقطع متوسطة اول [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 547-525]
  • اسفیجانیان، زهرا ارزیابی کتابخانه‌های دانشگاه فرهنگیان بر اساس استانداردهای کتابخانه‌های دانشگاهی ایران [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 384-359]
  • اسکندری، آرزو اثربخشی اجرای برنامة آموزش فلسفه به کودکان بر نگرش به خلاقیت و انگیزة پیشرفت دانش‌آموزان دختر شهر اصفهان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 351-376]
  • اسماعیلی، محمد اثربخشی آموزش نیرومندی‌های منشی بر بهزیستی روان‌شناختی و تاب‌آوری نوجوانان [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 439-417]
  • اسماعیلی، مریم بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان پایة هشتم در آزمون تیمز؛ مطالعة تطبیق ایران و کشورهای منتخب [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 646-621]
  • اسمعیلی، محسن راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس استان کرمانشاه و ارائة الگوی مطلوب [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 592-567]
  • اشرف، حمید مقایسه تأثیر آموزش به روش کلاس معکوس و روش تدریس سنتی بر انگیزة پیشرفت و استرس تحصیلی دانشجویان در درس زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 388-367]
  • اصابت طبری، ابراهیم عوامل مؤثر بر سلامت سازمانی مدارس؛ نقش رهبری و اعتماد سازمانی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 56-31]
  • اصغری، نسیم بررسی انواع درک‌های دانش‌آموزان دورة متوسطه در مواجهه با شکل هندسی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 353-387]
  • افتخار افضلی، سیدحسین ارزیابی کتابخانه‌های دانشگاه فرهنگیان بر اساس استانداردهای کتابخانه‌های دانشگاهی ایران [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 384-359]
  • افتخاری، جابر ارزیابی میزان کاربست مؤلفه‌های تفکر مراقبتی از دیدگاه لیپمن در محتوای برنامة درسی قصدشدة پایة ششم دورة ابتدایی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 592-574]
  • افتخاری، حجت ارزیابی میزان کاربست مؤلفه‌های تفکر مراقبتی از دیدگاه لیپمن در محتوای برنامة درسی قصدشدة پایة ششم دورة ابتدایی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 592-574]
  • افتخاری، عفت ارزیابی میزان کاربست مؤلفه‌های تفکر مراقبتی از دیدگاه لیپمن در محتوای برنامة درسی قصدشدة پایة ششم دورة ابتدایی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 592-574]
  • افشار کرمانی، مژده بررسی تأثیر اجرای سنجش عملکردی بر سطوح بالای یادگیری و انگیزش در درس ریاضی و ارائة مدل کاربردی (مورد مطالعه: دانش‌آموزان دختر متوسطة دوم پایة دهم) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 121-143]
  • افضلی، سعیده ارزیابی ابعاد سواد چندفرهنگی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 427-448]
  • اقتصادی، احمدرضا ارزشیابی دوره‌های «کارشناسی ناپیوسته» دانشگاه فرهنگیان بر اساس الگوی سیپ و ارائۀ الگوی اجرای مناسب [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 30-7]
  • اکبرزاده، زهرا مضامین مغفول در برنامة درسی اجراشده از نگاه اساتید با تأکید بر روش آمیخته [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 718-689]
  • اکبری، احمد طراحی مدل جانشین‌پروری مدیران آموزش و پرورش نواحی هفت‌گانۀ مشهد با استفاده از رویکرد کیفی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 134-105]
  • اکبری، تقی شناسایی عوامل مؤثر بر اثربخشی راهبران آموزشی و تربیتی از دیدگاه معلمان چندپایه استان گیلان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 642-617]
  • اکبری بورنگ، محمد انطباق برنامة ‌درسی تربیت‌ بدنی قصدشده، اجراشده و کسب‌شده در پایة پنجم ابتدایی بیرجند [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 688-665]
  • الله وردی زاده، افسانه پیش‌بینی خودکارآمدی تحصیلی بر اساس سبک های دلبستگی و مهارت‌های فراشناختی دانش‌آموزان [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 449-467]
  • اللهی، ذبیح الله ارزیابی محتواهای رسمی موجود در شبکۀ شاد از دیدگاه معلمان دورة ابتدایی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 179-161]
  • امیری، مجید تبیین و بررسی نشانگرهای نوآوری محتوای برنامه های درسی هنر مدارس [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 169-192]
  • امیریان زاده، مژگان ارائة الگویی برای رتبه‌بندی مدارس غیر دولتی با رویکرد ذی‌نفعان و اسناد بالادستی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 271-298]
  • امینی، محمد واکاوی دیدگاه‌ها و عملکرد معلمان در زمینة تکلیف‌دهی به دانش‌آموزان در پایه‌های دورة اول ابتدایی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 389-418]
  • امینی فر، الهه میزان انطباق محتوای کتاب‌های درسی ریاضی دورة دوم ابتدایی با آموزش برای توسعة پایدار [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 464-441]
  • انتصار فومنی، غلامحسین نقش میانجی خودکارآمدی تحصیلی و عزت نفس در رابطة بین سبک‌های تفکر و اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 343-325]
  • اوجی‌نژاد، احمدرضا پیش‌بینی سازگاری تحصیلی دانشجویان کارشناسی دانشگاه فرهنگیان فارس بر اساس خوش‌بینی تحصیلی و خودکارآمدی ادراک‌شده [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 67-95]
  • اوجی نژاد، احمدرضا پیش‌بینی انگیزة پیشرفت تحصیلی از طریق سازگاری تحصیلی، فرسودگی تحصیلی و اضطراب امتحان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 505-531]
  • اولادیان، معصومه طراحی و تبیین الگوی برنامه درسی کارورزی تربیت معلم فکور در دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 37-66]

ب

  • باستانی پورمقدم، مهشید بررسی تطبیقی رویکرد توسعه‌محور اسناد فرادستی آموزش و پرورش ایران و ژاپن با تأکید بر محور توسعۀ اجتماعی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 269-233]
  • باقری، فریبرز طراحی الگوی مشغولیت تحصیلی: اعتباریابی به روش ترکیبی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 664-643]
  • باقری مجد، محمد باقر انطباق برنامة ‌درسی تربیت‌ بدنی قصدشده، اجراشده و کسب‌شده در پایة پنجم ابتدایی بیرجند [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 688-665]
  • بختیاری فایندری، منصوره طراحی مدل جانشین‌پروری مدیران آموزش و پرورش نواحی هفت‌گانۀ مشهد با استفاده از رویکرد کیفی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 134-105]
  • بخشی جهرمی، مسیح اله تدوین الگوی توسعة فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 523-546]
  • بداق، رزا بررسی تأثیر تفکر استراتژیک بر اثربخشی تصمیم‌گیری در سازمان‌های دولتی با نقش تعدیلگر سیستم‌های عملکرد بالا (مورد مطالعه: سازمان اداری و استخدامی کشور) [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 566-539]
  • بدلی، مهدی تدوین الگوی تلفیقی طراحی یادگیری و واکاوی یادگیری: رویکرد سازنده‌گرا [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 97-120]
  • برزویان، صمد شناسایی زمینه‌های همکاری و تعامل آموزشی بین مدارس متوسطه و دانشکده‌های روانشناسی و علوم تربیتی شهر تهران: یافته‌های یک مطالعه کیفی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 195-220]
  • بزرگی نژاد، خدیجه ارائة الگویی برای رتبه‌بندی مدارس غیر دولتی با رویکرد ذی‌نفعان و اسناد بالادستی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 271-298]
  • بنی هاشم، سیدکاظم تدوین الگوی تلفیقی طراحی یادگیری و واکاوی یادگیری: رویکرد سازنده‌گرا [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 97-120]
  • بهرامی، شهاب راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس استان کرمانشاه و ارائة الگوی مطلوب [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 592-567]
  • بیرمی پور، علی بررسی کیفیت تدریس معلمان دورة ابتدایی استان ایلام [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 211-181]

پ

  • پاشایی، محمدرضا کارکرد بن‌مایۀ اگزیستانسیالیستی «آزادی» در استعاره‌های مفهومی فارسی یازدهم متوسطه [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 547-575]
  • پرویزی، اکبر طراحی و تبیین الگوی برنامة درسی تربیت زیبایی‌شناسی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 742-719]
  • پوربافرانی، رضا مطالعة اثربخشی آموزش‌های مهارتی؛ مورد مطالعه کارآموزان زن مراکز فنی حرفه‌ای نائین [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 620-593]
  • پورروستایی اردکانی، سعید تدوین الگوی تلفیقی طراحی یادگیری و واکاوی یادگیری: رویکرد سازنده‌گرا [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 97-120]
  • پورکریمی، جواد طراحی الگوی شایستگی‌های متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان در دوره آموزش ابتدایی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 17-46]

ت

  • تقی پور ظهیر، علی مدل ساختاری توسعة فردی معلمان مدارس استثنایی (مورد: استان همدان) [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 404-385]
  • تقی زاده، عباس الگوی برنامه درسی تربیت رسانه‌ای دانشجو معلمان بر اساس نظریه داده بنیاد [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 7-38]
  • تنها، زهرا تحلیل محتوای کتب علوم تجربی دورة دوم ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفه‌های معرفت‌شناسی شخصی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 572-549]

ج

  • جباری، علیرضا طراحی چارچوبی برای شناسایی و دسته‌بندی مؤلفه‌های دانشگاه سبز در دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 165-193]
  • جعفری، الهه ارزیابی کیفیت مؤلفه‌های طرح هدایت تحصیلی نوین براساس مدل کانو [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 358-309]
  • جعفری، راضیه تأثیر میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی بر مؤلفه‌های سبک زندگی دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطة اول و دوم یاسوج [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 179-153]
  • جعفری، سکینه پیش‌بینی فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس بافت اجتماعی کلاس با میانجی‌گری مشارکت رفتاری و عاطفی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 329-350]
  • جلیلی، راضیه تحلیل محتوای کتب علوم تجربی دورة دوم ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفه‌های معرفت‌شناسی شخصی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 572-549]
  • جماعتی، رسول ارائة الگوی برنامة درسی تلفیقی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 449-476]
  • جوان بخت، علی رضا آسیب‌شناسی دوره‌های کارورزی معلمان پذیرفته‌شده از طریق آزمون استخدامی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 73-57]

چ

  • چاوشی، سیدرسول بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر نشاط اجتماعی و سلامت روانی دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان سمنان [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 415-389]

ح

  • حاتمی، محمد مقایسۀ اثربخشی رفتار درمانی- شناختی و شناخت درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر بی‌نظمی هیجان افراد مبتلا به پرخوری عصبی (مورد مطالعه: دانش‌آموزان متوسطة شهر کرمان) [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 655-673]
  • حافظی، حسین ویژگی‌های روان‌سنجی نسخة فارسی مقیاس نقش شاهدان قلدری در مدرسه [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 696-675]
  • حبیبی، لیلا تلفیق برنامة درسی آموزش شیمی برای توسعة پایدار در دورة دوم متوسطه [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 493-465]
  • حجازی، اسد شناسایی اهداف و فعالیتهای مطلوب در برنامه درسی کارورزی تربیت معلم ایران [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 47-76]
  • حجازی، اسد شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های جذب، نگهداشت و توانمندسازی دانشجومعلمان در نظام تربیت معلم کشور با تأکید بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 240-213]
  • حسن مرادی، نرگس بررسی تطبیقی «ارائة خدمات آموزشی و پرورشی به فرزندان شهدا، جان‌باختگان، جانبازان و رزمندگان» در کشورهای مختلف [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 625-653]
  • حسنوند عموزاده، مهدی ویژگی‌های روان‌سنجی نسخة فارسی مقیاس نقش شاهدان قلدری در مدرسه [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 696-675]
  • حسنی، فهیمه طراحی الگوی مشغولیت تحصیلی: اعتباریابی به روش ترکیبی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 664-643]
  • حسنی، محمد پیش‌بینی رابطة نوع انگیزش والدین دانش‌آموزان با مشارکت آن‌ها در آموزش فرزندان بر اساس مدل هور- دمسی و ساندلر [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 366-345]
  • حسین پور سعادت ابادی، جعفر تدوین الگوی توسعة فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 523-546]
  • حسینی، سید رسول مطالعة تأثیر برنامة تعالی مدیریت بر نوآوری با نقش واسطه‌ای چابکی و یادگیری سازمانی (مورد مطالعه: مدارس متوسطة شهر ری) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 299-328]
  • حسینی، سید رسول طراحی و تبیین الگوی برنامه درسی کارورزی تربیت معلم فکور در دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 37-66]
  • حسینی نسب، سیدداوود اثربخشی آموزش مهارت‌های خودتنظیمی انگیزشی بر سرزندگی تحصیلی، تاب‌آوری و درگیری تحصیلی در دانش‌آموزان مقطع متوسطة دورة اول دارای عملکرد تحصیلی پایین ناحیة پنج تبریز [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 77-100]
  • حق شناس، زهرا تحلیل رابطه ساختاری بین ادراک از رهبری دانش‌محور و عملکرد نوآورانه با نقش میانجی عملکردهای مدیریت دانش معلمان مدارس ابتدایی شهر اصفهان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 266-241]
  • حکیم زاده، رضوان ارائة الگوی برنامة درسی تلفیقی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 449-476]
  • حلاجی، محسن واکاوی دلالت‌های اسناد بالادستی دانشگاه فرهنگیان بر ویژگی‌های معلم [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 221-246]
  • حیدری، جواد کارکرد بن‌مایۀ اگزیستانسیالیستی «آزادی» در استعاره‌های مفهومی فارسی یازدهم متوسطه [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 547-575]
  • حیدری، محمدحسین جستاری در ویژگی‌های سقراط در جایگاه معلمی الهام‌بخش [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 487-521]
  • حیدریانی، لیلا تأثیر آموزش هوش اخلاقی بر سرمایه روان‌شناختی، سرمایه اجتماعی و نوع‌دوستی دانشجومعلمان پسر دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 537-511]

خ

  • خاکی، علی آسیب‌شناسی دوره‌های کارورزی معلمان پذیرفته‌شده از طریق آزمون استخدامی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 73-57]
  • خنیفر، حسین تدوین الگوی مشارکت دستگاه‌ها و نهادها با نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی (مطالعه‌ای به روش فراترکیب) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 403-423]
  • خنیفر، حسین آسیب‌شناسی دوره‌های کارورزی معلمان پذیرفته‌شده از طریق آزمون استخدامی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 73-57]
  • خورسندی، الهام تحلیل رابطه ساختاری بین ادراک از رهبری دانش‌محور و عملکرد نوآورانه با نقش میانجی عملکردهای مدیریت دانش معلمان مدارس ابتدایی شهر اصفهان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 266-241]
  • خورسندی طاسکوه، علی شناسایی زمینه‌های همکاری و تعامل آموزشی بین مدارس متوسطه و دانشکده‌های روانشناسی و علوم تربیتی شهر تهران: یافته‌های یک مطالعه کیفی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 195-220]
  • خیّر، محمد ارائة الگویی برای رتبه‌بندی مدارس غیر دولتی با رویکرد ذی‌نفعان و اسناد بالادستی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 271-298]

د

  • داوری، فرزانه شاخص های تدریس اثربخش اساتید رشتۀ تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 39-61]
  • درتاج، فریبرز طراحی الگوی مشغولیت تحصیلی: اعتباریابی به روش ترکیبی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 664-643]
  • درفش، حجت الله بررسی کیفیت تدریس معلمان دورة ابتدایی استان ایلام [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 211-181]
  • دستیار، وحید تأثیر میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی بر مؤلفه‌های سبک زندگی دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطة اول و دوم یاسوج [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 179-153]
  • دهقان پوری، حوریه بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر نشاط اجتماعی و سلامت روانی دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان سمنان [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 415-389]
  • دهقان منشادی، منصور بررسی و مقایسة عملکرد نومعلمان دانش‌آموختة کارشناسی پیوسته و مهارت‌آموز مادة 28 دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 419-448]
  • دهقانی یزدلی، هادی کارکرد بن‌مایۀ اگزیستانسیالیستی «آزادی» در استعاره‌های مفهومی فارسی یازدهم متوسطه [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 547-575]

ذ

  • ذوالفقاری، حسین پیش‌بینی انگیزش تحصیلی (اُلگوی MUSIC) دانشجویان آموزش از راه دور بر اساس عوامل بزرگ شخصیتی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 325-352]

ر

  • راد، سیدابراهیم طراحی چارچوبی برای شناسایی و دسته‌بندی مؤلفه‌های دانشگاه سبز در دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 165-193]
  • ربی، سیما بررسی انواع درک‌های دانش‌آموزان دورة متوسطه در مواجهه با شکل هندسی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 353-387]
  • رجب پور سواری، فاطمه بررسی تأثیر پدیدۀ تنوع فرهنگی بر فرایند آموزش: یک مطالعۀ پدیدارشناسانه [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 208-181]
  • رحمتی، محمدحسین تدوین الگوی مشارکت دستگاه‌ها و نهادها با نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی (مطالعه‌ای به روش فراترکیب) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 403-423]
  • رحیمی، محسن عوامل مؤثر بر سلامت سازمانی مدارس؛ نقش رهبری و اعتماد سازمانی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 56-31]
  • رستمی، حسین پیش‌بینی خودکارآمدی تحصیلی بر اساس سبک های دلبستگی و مهارت‌های فراشناختی دانش‌آموزان [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 449-467]
  • رستمی، رضا پیش‌بینی عملکرد مدیران مدارس ابتدایی برحسب مولفه‌های کارکردهای اجرایی مغز [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 247-270]
  • رستمی نژاد، محمد علی الگوی برنامه درسی تربیت رسانه‌ای دانشجو معلمان بر اساس نظریه داده بنیاد [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 7-38]
  • رسولی، سیده عصمت مضامین مغفول در برنامة درسی اجراشده از نگاه اساتید با تأکید بر روش آمیخته [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 718-689]
  • رشیدی، علی تدوین الگوی مشارکت دستگاه‌ها و نهادها با نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی (مطالعه‌ای به روش فراترکیب) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 403-423]
  • رضوی زاده، ندا واکاوی چالش‌ها و موانع فرایند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان دورة اول متوسطه [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 435-405]
  • رفیع پور، ابوالفضل بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان پایة هشتم در آزمون تیمز؛ مطالعة تطبیق ایران و کشورهای منتخب [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 646-621]
  • رمضانی، فاطمه جستاری در ویژگی‌های سقراط در جایگاه معلمی الهام‌بخش [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 487-521]
  • رنجبر اسفیجر، نسرین بررسی نقش جو روانی- اجتماعی کلاس درس در خلاقیت هیجانی دانش‌آموزان پایة ششم [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 279-298]
  • روشنی علی بنه سی، حسن پیش‌بینی رابطة نوع انگیزش والدین دانش‌آموزان با مشارکت آن‌ها در آموزش فرزندان بر اساس مدل هور- دمسی و ساندلر [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 366-345]
  • ریحانی، حسین شناسایی چالش‌های تدریس در آموزش و پرورش ایران [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 232-209]

ز

  • زارعی، احسان طراحی مدل حمایت حرفه‌ای از نومعلمان: یک مطالعة ترکیبی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 510-479]
  • زارعی، رضا ارائة الگویی برای رتبه‌بندی مدارس غیر دولتی با رویکرد ذی‌نفعان و اسناد بالادستی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 271-298]
  • زارعی، عظیم الله شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های جذب، نگهداشت و توانمندسازی دانشجومعلمان در نظام تربیت معلم کشور با تأکید بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 240-213]
  • زاهد بابلان، عادل شناسایی عوامل مؤثر بر اثربخشی راهبران آموزشی و تربیتی از دیدگاه معلمان چندپایه استان گیلان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 642-617]
  • زلفی، وحیده اثربخشی آموزش راهبرد‌های تنظیم هیجان در مؤلفه‌های اهمال‌کاری تحصیلی و مؤلفه‌های عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دختر دورة دوم متوسطه [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 255-278]
  • زمانی، سیدصادق طراحی و تبیین الگوی برنامة درسی تربیت زیبایی‌شناسی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 742-719]
  • زمانی مقدم، افسانه مدل ساختاری توسعة فردی معلمان مدارس استثنایی (مورد: استان همدان) [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 404-385]
  • زنده دل، احمد طراحی مدل جانشین‌پروری مدیران آموزش و پرورش نواحی هفت‌گانۀ مشهد با استفاده از رویکرد کیفی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 134-105]
  • زینالی، شیرین پیش‌بینی خودکارآمدی تحصیلی بر اساس سبک های دلبستگی و مهارت‌های فراشناختی دانش‌آموزان [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 449-467]
  • زینلی پور، حسین طراحی مدل حمایت حرفه‌ای از نومعلمان: یک مطالعة ترکیبی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 510-479]

س

  • ساکی، رضا بررسی و مقایسة عملکرد نومعلمان دانش‌آموختة کارشناسی پیوسته و مهارت‌آموز مادة 28 دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 419-448]
  • سبحانی، فاطمه تأثیر میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی بر مؤلفه‌های سبک زندگی دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطة اول و دوم یاسوج [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 179-153]
  • سجادیان، ایلناز اثربخشی آموزش رفتارهای اجتماعی مطلوب تحصیلی بر اشتیاق و پایستگی تحصیلی دانش‌آموزان پسر دورة متوسطة دوم [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 145-167]
  • سراجی، فرهاد مطالعۀ پدیدارشناسانۀ تجارب کسب‌شدۀ دانشجومعلمان از برنامۀ درسی روایت‌پژوهی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 308-267]
  • سرمدی، محمد رضا مطالعة رابطة باورهای معرفت‌شناختی و سبک‌های یادگیری با نگرش دانشجویان نسبت به آموزش الکترونیکی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 615-593]
  • سرمدی، محمدرضا میزان انطباق محتوای کتاب‌های درسی ریاضی دورة دوم ابتدایی با آموزش برای توسعة پایدار [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 464-441]
  • سعادتی شامیر، ابوطالب طراحی الگوی مشغولیت تحصیلی: اعتباریابی به روش ترکیبی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 664-643]
  • سعیدی، علی بررسی تطبیقی فرایند تألیف کتاب‌های درسی در ایران و چند کشور جهان (کره جنوبی، سنگاپور، ژاپن، ترکیه و آمریکا) [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 69-101]
  • سلگی، مریم نقش تفکر انتقادی و سرمایه های روان‌شناختی در پیش بینی رضایت شغلی معلمان متأهل شهر تهران [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 577-599]
  • سلیمی، سمانه بررسی نقش میانجی سرزندگی تحصیلی در رابطه بین انگیزش درونی با اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهر زاهدان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 135-160]
  • سماوی، عبدالوهاب طراحی مدل حمایت حرفه‌ای از نومعلمان: یک مطالعة ترکیبی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 510-479]
  • سواری، کریم ساخت و اعتباریابی پرسش نامه رفتارهای مخرب کلاسی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 149-164]
  • سوری، حسین ویژگی‌های روان‌سنجی نسخة فارسی مقیاس نقش شاهدان قلدری در مدرسه [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 696-675]
  • سیفی، علی طراحی الگوی شایستگی‌های متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان در دوره آموزش ابتدایی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 17-46]

ش

  • شادوند، معصومه پیش‌بینی رابطة نوع انگیزش والدین دانش‌آموزان با مشارکت آن‌ها در آموزش فرزندان بر اساس مدل هور- دمسی و ساندلر [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 366-345]
  • شاکری، محسن مطالعة اثربخشی آموزش‌های مهارتی؛ مورد مطالعه کارآموزان زن مراکز فنی حرفه‌ای نائین [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 620-593]
  • شاه امیری، فاطمه سادات بررسی تأثیر اجرای سنجش عملکردی بر سطوح بالای یادگیری و انگیزش در درس ریاضی و ارائة مدل کاربردی (مورد مطالعه: دانش‌آموزان دختر متوسطة دوم پایة دهم) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 121-143]
  • شاهورانی سمنانی، احمد بررسی تأثیر اجرای سنجش عملکردی بر سطوح بالای یادگیری و انگیزش در درس ریاضی و ارائة مدل کاربردی (مورد مطالعه: دانش‌آموزان دختر متوسطة دوم پایة دهم) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 121-143]
  • شبیری، سید محمد میزان انطباق محتوای کتاب‌های درسی ریاضی دورة دوم ابتدایی با آموزش برای توسعة پایدار [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 464-441]
  • شجاعی، علی اصغر پیش بینی حمایت خود مختاری معلّمان براساس عوامل ‌استرس‌زای شغلی با‎ میا نجی گری راهبرد های مقابله ای [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 601-624]
  • شرخانزاده، ماریا مقایسۀ اثربخشی رفتار درمانی- شناختی و شناخت درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر بی‌نظمی هیجان افراد مبتلا به پرخوری عصبی (مورد مطالعه: دانش‌آموزان متوسطة شهر کرمان) [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 655-673]
  • شریفیان، اسماعیل موانع اجرایی المپیاد های ورزشی درون مدارس [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 323-293]
  • شمسی پاپکیاده، سیده زهرا میزان انطباق محتوای کتاب‌های درسی ریاضی دورة دوم ابتدایی با آموزش برای توسعة پایدار [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 464-441]
  • شیبک، الهه بررسی نقش میانجی سرزندگی تحصیلی در رابطه بین انگیزش درونی با اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهر زاهدان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 135-160]
  • شیخ زاده، محمد تبیین تجربة کاری معلمان مناطق محروم با نقش واسطة ویژگی‌های شغلی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 299-324]
  • شیربیگی، مریم مطالعة رابطة باورهای معرفت‌شناختی و سبک‌های یادگیری با نگرش دانشجویان نسبت به آموزش الکترونیکی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 615-593]
  • شیرزادی، رضا بررسی تطبیقی رویکرد توسعه‌محور اسناد فرادستی آموزش و پرورش ایران و ژاپن با تأکید بر محور توسعۀ اجتماعی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 269-233]
  • شیری، اردشیر شناسایی سازوکارهای توسعه و نگهداشت نومعلمان در نظام آموزش و پرورش [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 121-148]

ص

  • صادقی، جمال پیش بینی حمایت خود مختاری معلّمان براساس عوامل ‌استرس‌زای شغلی با‎ میا نجی گری راهبرد های مقابله ای [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 601-624]
  • صادقی، علی رضا ارزیابی ابعاد سواد چندفرهنگی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 427-448]
  • صالحی، کیوان پیش‌بینی عملکرد مدیران مدارس ابتدایی برحسب مولفه‌های کارکردهای اجرایی مغز [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 247-270]
  • صرامی، غلامرضا مقایسۀ اثربخشی رفتار درمانی- شناختی و شناخت درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر بی‌نظمی هیجان افراد مبتلا به پرخوری عصبی (مورد مطالعه: دانش‌آموزان متوسطة شهر کرمان) [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 655-673]
  • صمدی، پروین تلفیق برنامة درسی آموزش شیمی برای توسعة پایدار در دورة دوم متوسطه [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 493-465]

ط

ظ

  • ظفرمند، آزاده برنامة درسی پنهان و رفتار مبتنی بر اقتصاد مقاومتی دانش‌آموزان (مورد: یک دبستان دخترانه) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 223-253]

ع

  • عابدی نیا، افشین شناسایی عوامل مؤثر بر اثربخشی راهبران آموزشی و تربیتی از دیدگاه معلمان چندپایه استان گیلان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 642-617]
  • عاشوری، مجتبی واکاوی تجارب دانش‌آموزان پایة نهم از فرایند انتخاب رشتة تحصیلی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 523-495]
  • عاشوری نالکیاشری، هاجر تحلیل و بررسی پیامدهای گسترش نفوذ فضای مجازی بر آموزش و یادگیری در وضعیت کرونایی و پساکرونا؛ با رویکرد فراترکیب [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 97-133]
  • عالی، آمنه رابطة راهبردهای انضباطی معلمان با حواس‌پرتی از تکلیف و بدرفتاری کلاسی از نظر دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 469-486]
  • عباداله عموقین، جعفر ارزیابی کتابخانه‌های دانشگاه فرهنگیان بر اساس استانداردهای کتابخانه‌های دانشگاهی ایران [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 384-359]
  • عباس پور، عباس شناسایی زمینه‌های همکاری و تعامل آموزشی بین مدارس متوسطه و دانشکده‌های روانشناسی و علوم تربیتی شهر تهران: یافته‌های یک مطالعه کیفی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 195-220]
  • عباسپور، نفیسه اثربخشی اجرای برنامة آموزش فلسفه به کودکان بر نگرش به خلاقیت و انگیزة پیشرفت دانش‌آموزان دختر شهر اصفهان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 351-376]
  • عباسیان، حسین طراحی الگوی جامع نقش‌های پرورشی معلمان برای دورة ابتدایی و اعتباریابی آن از دیدگاه متخصصان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 478-437]
  • عبدالهی مقدم، مریم تبیین خردمندی به واسطه نگرش به زمان و زیباشناسی در دانشجویان دختر دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 151-135]
  • عجم، علی اکبر بررسی نقش جو روانی- اجتماعی کلاس درس در خلاقیت هیجانی دانش‌آموزان پایة ششم [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 279-298]
  • عراقیه، علی رضا ارائة الگوی برنامة درسی تلفیقی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 449-476]
  • عرب زاده، عبدالرضا طراحی و تبیین الگوی برنامه درسی کارورزی تربیت معلم فکور در دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 37-66]
  • عسکری، یوسف بررسی کیفیت تدریس معلمان دورة ابتدایی استان ایلام [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 211-181]
  • علوی، سیدحسین تدوین مدل کیفی تدریس واحد تربیت ‌بدنی در دوران شیوع کرونا (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان) [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 292-271]
  • علوی، سیده وحیده طراحی و اعتباریابی الگوی شایستگی‌های دیداری- فضایی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در درس ریاضی ویژه آموزش‌های مجازی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 7-35]
  • علی آبادی، خدیجه تدوین الگوی تلفیقی طراحی یادگیری و واکاوی یادگیری: رویکرد سازنده‌گرا [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 97-120]
  • علیپور، فرهاد عوامل مؤثر بر سلامت سازمانی مدارس؛ نقش رهبری و اعتماد سازمانی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 56-31]

ف

  • فانی، شیرین اثربخشی آموزش راهبرد‌های تنظیم هیجان در مؤلفه‌های اهمال‌کاری تحصیلی و مؤلفه‌های عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دختر دورة دوم متوسطه [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 255-278]
  • فتحی آذر، اسکندر واکاوی تجارب دانش‌آموزان پایة نهم از فرایند انتخاب رشتة تحصیلی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 523-495]
  • فخری، فرناز تدوین مدل کیفی تدریس واحد تربیت ‌بدنی در دوران شیوع کرونا (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان) [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 292-271]
  • فرجی ده سرخی، حاتم بررسی تأثیر پدیدۀ تنوع فرهنگی بر فرایند آموزش: یک مطالعۀ پدیدارشناسانه [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 208-181]
  • فرزادی، فاطمه ساخت و اعتباریابی پرسش نامه رفتارهای مخرب کلاسی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 149-164]
  • فقیه آرام، بتول ارائة الگوی برنامة درسی تلفیقی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 449-476]
  • فلاح، وحید مضامین مغفول در برنامة درسی اجراشده از نگاه اساتید با تأکید بر روش آمیخته [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 718-689]

ق

  • قائمی، فرشته طراحی الگوی شایستگی‌های متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان در دوره آموزش ابتدایی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 17-46]
  • قائمی، فرشته پیش‌بینی عملکرد مدیران مدارس ابتدایی برحسب مولفه‌های کارکردهای اجرایی مغز [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 247-270]
  • قادری، مصطفی ارزیابی ابعاد سواد چندفرهنگی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 427-448]
  • قادری مقدم، محمد ابراهیم بررسی و مقایسة عملکرد نومعلمان دانش‌آموختة کارشناسی پیوسته و مهارت‌آموز مادة 28 دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 419-448]
  • قدمی، مجید شناسایی مؤلفه‌های فرامنطقه‌ای تربیت شهروندی در مکتب اسلام [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 377-402]
  • قربانی، محمود طراحی مدل جانشین‌پروری مدیران آموزش و پرورش نواحی هفت‌گانۀ مشهد با استفاده از رویکرد کیفی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 134-105]
  • قربانیان، پروین مدل ساختاری توسعة فردی معلمان مدارس استثنایی (مورد: استان همدان) [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 404-385]
  • قربانیان، حسین شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های جذب، نگهداشت و توانمندسازی دانشجومعلمان در نظام تربیت معلم کشور با تأکید بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 240-213]

ک

  • کارخانه، فاطمه رابطة راهبردهای انضباطی معلمان با حواس‌پرتی از تکلیف و بدرفتاری کلاسی از نظر دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 469-486]
  • کاشانیان، لیلی واکاوی دیدگاه‌ها و عملکرد معلمان در زمینة تکلیف‌دهی به دانش‌آموزان در پایه‌های دورة اول ابتدایی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 389-418]
  • کاووسی، اسمعیل تدوین الگوی توسعة فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 523-546]
  • کتبی، فرشته اثر کیفیت زندگی کاری بر فلات شغلی معلمان ورزش [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 101-119]
  • کچوئیان جوادی، رضا شناسایی مؤلفه‌های فرامنطقه‌ای تربیت شهروندی در مکتب اسلام [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 377-402]
  • کدیور، پروین ویژگی‌های روان‌سنجی نسخة فارسی مقیاس نقش شاهدان قلدری در مدرسه [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 696-675]
  • کرمی، زهره مطالعۀ پدیدارشناسانۀ تجارب کسب‌شدۀ دانشجومعلمان از برنامۀ درسی روایت‌پژوهی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 308-267]
  • کرمی، ناصر شناسایی مؤلفه‌های فرامنطقه‌ای تربیت شهروندی در مکتب اسلام [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 377-402]
  • کریمی، منوچهر اثربخشی آموزش راهبرد‌های تنظیم هیجان در مؤلفه‌های اهمال‌کاری تحصیلی و مؤلفه‌های عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دختر دورة دوم متوسطه [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 255-278]
  • کریمی باغملک، آیت اله مطالعة تأثیر برنامة تعالی مدیریت بر نوآوری با نقش واسطه‌ای چابکی و یادگیری سازمانی (مورد مطالعه: مدارس متوسطة شهر ری) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 299-328]
  • کریمی تبار، حسین شناسایی سازوکارهای توسعه و نگهداشت نومعلمان در نظام آموزش و پرورش [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 121-148]
  • کشت‌ورز کندازی، احسان پیش‌بینی سازگاری تحصیلی دانشجویان کارشناسی دانشگاه فرهنگیان فارس بر اساس خوش‌بینی تحصیلی و خودکارآمدی ادراک‌شده [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 67-95]
  • کفراشی، محمد حسین بررسی تطبیقی «ارائة خدمات آموزشی و پرورشی به فرزندان شهدا، جان‌باختگان، جانبازان و رزمندگان» در کشورهای مختلف [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 625-653]
  • کلانتر، جهانگیر تأثیر آموزش هوش اخلاقی بر سرمایه روان‌شناختی، سرمایه اجتماعی و نوع‌دوستی دانشجومعلمان پسر دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 537-511]
  • کهرازهی، مجید ارزیابی محتواهای رسمی موجود در شبکۀ شاد از دیدگاه معلمان دورة ابتدایی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 179-161]
  • کیانی، قمر نقش میانجی خودکارآمدی تحصیلی و عزت نفس در رابطة بین سبک‌های تفکر و اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 343-325]

گ

  • گل پور، روح ا... مطالعة تأثیر برنامة تعالی مدیریت بر نوآوری با نقش واسطه‌ای چابکی و یادگیری سازمانی (مورد مطالعه: مدارس متوسطة شهر ری) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 299-328]
  • گلستانی، حسن پیش‌بینی فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس بافت اجتماعی کلاس با میانجی‌گری مشارکت رفتاری و عاطفی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 329-350]
  • گلکاری، سمیه الگوی برنامه درسی تربیت رسانه‌ای دانشجو معلمان بر اساس نظریه داده بنیاد [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 7-38]

م

  • محبی، علی شناسایی مؤلفه‌های فرامنطقه‌ای تربیت شهروندی در مکتب اسلام [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 377-402]
  • محبی، مینا واکاوی تجارب دانش‌آموزان پایة نهم از فرایند انتخاب رشتة تحصیلی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 523-495]
  • محمد جعفری، خاطره طراحی و اعتباریابی الگوی شایستگی‌های دیداری- فضایی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در درس ریاضی ویژه آموزش‌های مجازی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 7-35]
  • محمدزاده ادملایی، رجبعلی پیش بینی حمایت خود مختاری معلّمان براساس عوامل ‌استرس‌زای شغلی با‎ میا نجی گری راهبرد های مقابله ای [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 601-624]
  • محمدی، علی تدوین مدل کیفی تدریس واحد تربیت ‌بدنی در دوران شیوع کرونا (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان) [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 292-271]
  • محمدی، مهدی طراحی و اعتباریابی الگوی شایستگی‌های دیداری- فضایی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در درس ریاضی ویژه آموزش‌های مجازی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 7-35]
  • محمدی، مهدی ارزیابی کتابخانه‌های دانشگاه فرهنگیان بر اساس استانداردهای کتابخانه‌های دانشگاهی ایران [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 384-359]
  • مدنی، سید احمد واکاوی دیدگاه‌ها و عملکرد معلمان در زمینة تکلیف‌دهی به دانش‌آموزان در پایه‌های دورة اول ابتدایی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 389-418]
  • مرادی، علی مطالعة رابطة باورهای معرفت‌شناختی و سبک‌های یادگیری با نگرش دانشجویان نسبت به آموزش الکترونیکی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 615-593]
  • مصلحی، لیلا شاخص های تدریس اثربخش اساتید رشتۀ تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 39-61]
  • معظمی، مجتبی تدوین الگوی توسعة فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 523-546]
  • معظمی، مجتبی بررسی تطبیقی «ارائة خدمات آموزشی و پرورشی به فرزندان شهدا، جان‌باختگان، جانبازان و رزمندگان» در کشورهای مختلف [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 625-653]
  • معینی کیا، مهدی شناسایی عوامل مؤثر بر اثربخشی راهبران آموزشی و تربیتی از دیدگاه معلمان چندپایه استان گیلان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 642-617]
  • ملاحسینی، امیرهوشنگ اثربخشی آموزش رفتارهای اجتماعی مطلوب تحصیلی بر اشتیاق و پایستگی تحصیلی دانش‌آموزان پسر دورة متوسطة دوم [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 145-167]
  • ملامحمد زمانی، مرضیه تبیین تجربة کاری معلمان مناطق محروم با نقش واسطة ویژگی‌های شغلی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 299-324]
  • ملکی پور حرجندی، احسان موانع اجرایی المپیاد های ورزشی درون مدارس [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 323-293]
  • مهبد، مینا رابطة فراشناخت و سرزندگی تحصیلی: نقش واسطه‌گری راهبردهای تنظیم انگیزش [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 477-504]
  • مهدیزاده، امیرحسین ارائة الگوی برنامة درسی تلفیقی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 449-476]
  • مهرآور گیگلو، شهرام بررسی تأثیر پدیدۀ تنوع فرهنگی بر فرایند آموزش: یک مطالعۀ پدیدارشناسانه [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 208-181]
  • مهرام، بهروز برنامة درسی پنهان و رفتار مبتنی بر اقتصاد مقاومتی دانش‌آموزان (مورد: یک دبستان دخترانه) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 223-253]
  • موسوی، امیر مطالعۀ نقش رهبری معنوی و خودکارآمدی مدیران در چابکی سازمانی مدارس [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 103-75]
  • موسوی، ستاره تبیین و بررسی نشانگرهای نوآوری محتوای برنامه های درسی هنر مدارس [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 169-192]
  • موسوی گرگری، سیده شیما تدوین مدل کیفی تدریس واحد تربیت ‌بدنی در دوران شیوع کرونا (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان) [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 292-271]
  • موسی پور، نعمت الله ارزیابی ابعاد سواد چندفرهنگی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 427-448]
  • موسی پور، نعمت الله طراحی مدل حمایت حرفه‌ای از نومعلمان: یک مطالعة ترکیبی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 510-479]
  • موسیوند، محبوبه نقش تفکر انتقادی و سرمایه های روان‌شناختی در پیش بینی رضایت شغلی معلمان متأهل شهر تهران [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 577-599]
  • مولائی علی آباد، حسین بررسی تأثیر پدیدۀ تنوع فرهنگی بر فرایند آموزش: یک مطالعۀ پدیدارشناسانه [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 208-181]
  • میدانی پور، کتایون شناسایی زمینه‌های همکاری و تعامل آموزشی بین مدارس متوسطه و دانشکده‌های روانشناسی و علوم تربیتی شهر تهران: یافته‌های یک مطالعه کیفی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 195-220]
  • میرعرب رضی، رضا ارزیابی کیفیت مؤلفه‌های طرح هدایت تحصیلی نوین براساس مدل کانو [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 358-309]
  • میرغفاری، فاطمه طراحی و اعتباریابی الگوی شایستگی‌های دیداری- فضایی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در درس ریاضی ویژه آموزش‌های مجازی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 7-35]
  • میرکمالی، سید محمد پیش‌بینی عملکرد مدیران مدارس ابتدایی برحسب مولفه‌های کارکردهای اجرایی مغز [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 247-270]

ن

  • نادری، زهرا اثربخشی اجرای برنامة آموزش فلسفه به کودکان بر نگرش به خلاقیت و انگیزة پیشرفت دانش‌آموزان دختر شهر اصفهان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 351-376]
  • نادری، سمیه راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس استان کرمانشاه و ارائة الگوی مطلوب [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 592-567]
  • نادری، ناهید تدوین الگوی مشارکت دستگاه‌ها و نهادها با نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی (مطالعه‌ای به روش فراترکیب) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 403-423]
  • نادی، محمد علی تحلیل رابطه ساختاری بین ادراک از رهبری دانش‌محور و عملکرد نوآورانه با نقش میانجی عملکردهای مدیریت دانش معلمان مدارس ابتدایی شهر اصفهان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 266-241]
  • نادی، محمدعلی اثربخشی آموزش رفتارهای اجتماعی مطلوب تحصیلی بر اشتیاق و پایستگی تحصیلی دانش‌آموزان پسر دورة متوسطة دوم [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 145-167]
  • ناصری جهرمی، راحیل طراحی و اعتباریابی الگوی شایستگی‌های دیداری- فضایی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در درس ریاضی ویژه آموزش‌های مجازی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 7-35]
  • ناصری جهرمی، رضا طراحی و اعتباریابی الگوی شایستگی‌های دیداری- فضایی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در درس ریاضی ویژه آموزش‌های مجازی [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 7-35]
  • نامداری پژمان، مهدی طراحی الگوی شایستگی‌های متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان در دوره آموزش ابتدایی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 17-46]
  • نامور، مجید اثر کیفیت زندگی کاری بر فلات شغلی معلمان ورزش [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 101-119]
  • نصرتی هشی، کمال اثربخشی اجرای برنامة آموزش فلسفه به کودکان بر نگرش به خلاقیت و انگیزة پیشرفت دانش‌آموزان دختر شهر اصفهان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 351-376]
  • نظری، خسرو مطالعة تأثیر برنامة تعالی مدیریت بر نوآوری با نقش واسطه‌ای چابکی و یادگیری سازمانی (مورد مطالعه: مدارس متوسطة شهر ری) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 299-328]
  • نظری، خسرو مطالعۀ نقش رهبری معنوی و خودکارآمدی مدیران در چابکی سازمانی مدارس [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 103-75]
  • نعمتی داغیان، سکینه تبیین تجربة کاری معلمان مناطق محروم با نقش واسطة ویژگی‌های شغلی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 299-324]
  • نقدی دورباطی، وحید مطالعه تجربی شرایط اجتماعی نظم خُرد بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان در درس فیزیک [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 193-221]
  • نقی لو، زینب اثر کیفیت زندگی کاری بر فلات شغلی معلمان ورزش [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 101-119]
  • نودهی، فرامرز ارزشیابی دوره‌های «کارشناسی ناپیوسته» دانشگاه فرهنگیان بر اساس الگوی سیپ و ارائۀ الگوی اجرای مناسب [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 30-7]
  • نوذری، حسینعلی بررسی تطبیقی رویکرد توسعه‌محور اسناد فرادستی آموزش و پرورش ایران و ژاپن با تأکید بر محور توسعۀ اجتماعی [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 269-233]
  • نوغانی دخت بهمنی، محسن برنامة درسی پنهان و رفتار مبتنی بر اقتصاد مقاومتی دانش‌آموزان (مورد: یک دبستان دخترانه) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 223-253]
  • نوه ابراهیم، عبدالرحیم طراحی الگوی جامع نقش‌های پرورشی معلمان برای دورة ابتدایی و اعتباریابی آن از دیدگاه متخصصان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 478-437]
  • نیکخو، فاطمه رابطة راهبردهای انضباطی معلمان با حواس‌پرتی از تکلیف و بدرفتاری کلاسی از نظر دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 469-486]
  • نیکخواه فرخانی، زهرا تبیین تجربة کاری معلمان مناطق محروم با نقش واسطة ویژگی‌های شغلی [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 299-324]

و

  • وارسته نیا، مهدی پیش‌بینی انگیزة پیشرفت تحصیلی از طریق سازگاری تحصیلی، فرسودگی تحصیلی و اضطراب امتحان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 505-531]
  • ورشوی، سمیه واکاوی چالش‌ها و موانع فرایند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان دورة اول متوسطه [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 435-405]
  • ویسکرمی، حسنعلی تأثیر آموزش هوش اخلاقی بر سرمایه روان‌شناختی، سرمایه اجتماعی و نوع‌دوستی دانشجومعلمان پسر دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 3، 1401، صفحه 537-511]

ه

  • هوشی السادات، سید علیرضا مطالعة اثربخشی آموزش‌های مهارتی؛ مورد مطالعه کارآموزان زن مراکز فنی حرفه‌ای نائین [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 620-593]

ی

  • یاسینی، علی شناسایی سازوکارهای توسعه و نگهداشت نومعلمان در نظام آموزش و پرورش [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 121-148]
  • یاوری، احسان جستاری در ویژگی‌های سقراط در جایگاه معلمی الهام‌بخش [دوره 11، شماره 2، 1401، صفحه 487-521]
  • یدی، شکوفه نقش میانجی خودکارآمدی تحصیلی و عزت نفس در رابطة بین سبک‌های تفکر و اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر [دوره 11، شماره 4، 1401، صفحه 343-325]
  • یوسفی، فریده رابطة فراشناخت و سرزندگی تحصیلی: نقش واسطه‌گری راهبردهای تنظیم انگیزش [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 477-504]